Besilaukiančiai moteriai suteikė ne visą prašomą pagalbą ir paprašė susimokėti

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Iš respublikinės Šiaulių ligoninės priimamojo besilaukianti pacientė grįžo nusivylusi dėl pilnai nesuteiktos pagalbos ir reikalavimo sumokėti už gydymo paslaugas.

 

Jauna šiaulietė Roberta P. 37-tą savaitę laukėsi vaikelio. Moteriai ėmė skaudėti ausis. Pirmadienį, lapkričio 28 dieną, ji kreipėsi į savo šeimos gydytoją. Kadangi buvo sutrikus e-sveikatos sistema, gydytoja negalėjo pacientės priimti, išrašyti siuntimą pas specialistą, ir pasiūlė jai kreiptis į ligoninės priimamąjį.

Priimamajame moterį nukreipė pas LOR skyriaus vedėją A. Blauzdžiūną. Anot pacientės, jis suteikė jai pagalbą tik dėl vienos, mažiau skaudėjusios ausies. Dėl kitos pasiūlė pasiimti siuntimą iš šeimos gydytojo ir registruotis bendra tvarka. Ir dar paprašė už paslaugą susimokėti 30 eurų. Moteris pasiskambino į Konsultacinę polikliniką ir sužinojo, kad patekti pas LOR gydytoją galėtų gruodžio viduryje.

Roberta skundėsi, kad ir toliau jaučia ausies skausmą. Be to, gruodžio viduryje jai bet kurią dieną gali prasidėti gimdymas. Tokiu specialisto elgesiu ir pagalbos nesuteikimu besilaukiančiai moteriai esą liko nustebinta ir šeimos gydytoja.

Moteris stebėjosi, kaip būdama tokios būklės galėjo būti palikta be pilnai suteiktos pagalbos ir klausė, už ką ji turėjo mokėti, nes yra dirbanti ir moka mokesčius.

Pasiteiravus apie tai Respublikinėje Šiaulių ligoninėje, gavome Teisės skyriaus vedėjos Indrės Masiulienės komentarą. Ji aiškino, kad kad e-sveikatos sutrikimai nėra priežastis šeimos gydytojams nepriimti pacientų dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurios priskiriamos pirminių asmens sveikatos priežiūros įstaigų kompetencijai.

Išvardinusi eilę teisė aktų teisininkė reziumavo, kad už asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jei jos neatitinka būtinosios medicinos pagalbos kriterijų, apdraustieji privalomuoju sveikatos draudimu moka, jei į pasirinktą asmens sveikatos priežiūros įstaigą kreipiasi savo iniciatyva, neturėdami asmens sveikatos priežiūros gydytojo siuntimo.

„Taigi, šeimos gydytojas siųsdamas pacientą į tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros įstaiga, turėjo informuoti pacientą, kad paslaugos neatitinkančios būtinosios medicinos pagalbos kriterijų bus mokamos“, – aiškino skyriaus vedėja.

Kodėl moteriai nebuvo suteikta visa reikalinga pagalba, ligoninės atstovė neaiškino, motyvuodama tuo, kad prašymas suteikti informaciją ir pacientės sutikimas, kad apie jos sveikatą būtų teikiama informacija neatitinka Sveikatos ministro įsakyme keliamų reikalavimų.

Kyla klausimas, ar toks ligoninės atsakymas ir yra naujosios ligoninės vadovybės žadamas atvirumas visuomenei.