Girtumas prie vairo – 3,91 promilės, o greitis mieste – per 170

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Policijos duomenimis, opiausios greičio ir neblaivių vairuotojų problemos yra Šiaulių mieste.
Suklusti turėtų tie vairuotojai, kurie savo automobiliuose vis dar neturi naujos sudėties vaistinėlės – nuo liepos 1 dienos ji yra privaloma ir policija žada pradėti kontrolę. Intensyviai keliuose vyks ir kitokio pobūdžio kontrolė – greičio, neblaivumo, triukšmo, dviratininkų, pėsčiųjų ir t. t.
Šiaulių apskrities kelių policijos skyrius kone kasdien išaiškina prie vairo sėdančius visiškai girtus vairuotojus, o kai kurių važiavimo greitis Šiaulių miesto gatvėmis leistiną neretai viršija kelis kartus. Guodžia tik diržų segėjimo ir kalbėjimo telefonu statistika.

 

Girtų niekas negąsdina

65 neblaivūs vairuotojai – tiek jų per vieną savaitę įkliuvo Šiaulių ir Telšių apskričių pareigūnams. 36 iš paminėtų 65 vairavo automobilius, likusieji – dviračius ir elektrinius paspirtukus.

Trylikai automobilių ar motociklų vairuotojų buvo nustatytas didesnis nei 1,5 promilės girtumas, todėl gresia baudžiamoji atsakomybė. Dar 23 vairuotojai atsakys administracine tvarka, nes jiems alkotesteris rodė lengvesnį girtumą.

Administracinė atsakomybė gresia 29 neblaiviems dviračių bei elektrinių paspirtukų vairuotojams. Antirekordininkai – 3,91 ir 3,74 promilės įpūtę dviratininkai iš Linkuvos (Pakruojo rajonas) ir Radviliškio.

Šiaulių apskrities kelių policijos skyriaus duomenimis, šiemet nuo metų pradžios Šiaulių apskrityje išaiškinti 624 neblaivūs vairuotojai: 224 nustatytas didesnis negu 1,5 promilės girtumas ir gresia baudžiamoji atsakomybė, o 400 grasina administracinių nusižengimų kodeksas.

Šiaulių apskrities kelių policijos skyriaus atstovo Teisučio Beržinsko žodžiais, situacija keliuose prasta vien dėl neblaivių vairuotojų. Pareigūnas mini ne tik dviratininkus, paspirtukininkus, lengvųjų automobilių vairuotojus, bet ir vairuojančius sunkiasvores transporto priemones – vien praeitą savaitę keliems jų vairuotojams nustatytas 0,4–0,6 promilės neblaivumas.

„Vakare girtų vairuotojų pilna. Net 11 valandą ryto įpučia 2 promiles! Ir kokia iš tikrųjų girtų vairuotojų statistika, jei tokia daugybė nustatoma policijai spėjus patikrinti vos 3–5 procentus bendro srauto? Sunku įsivaizduoti, kiek keliuose vairuoja neblaivių, – sako T. Beržinskas. – Ir kodėl žmonių neveikia teisių atėmimai, perlaikymai, mašinų konfiskavimai, baudos, kodėl išgėrę kelia grėsmę kitiems ir sau, bet nevažiuoja autobusu, taksi?“

Pareigūnui žinomas ne vienas atvejis, kai, vairuojant girtam sutuoktiniui, keleivio pusėje važiuoja vairuotojo pažymėjimą turinti ir blaivi žmona. Klausimas, kodėl ji ne prie vairo, pareigūnas neturi atsakymo.

Greičio matuoklių bus dar daugiau

Pagrindine avarijų priežastimi ir toliau išlieka važiavimo greitis, o jis nemažėja. Ypač vasarą automobilio spidometro stulpelis šoko į aukštumas. Greičio problema ypač aktuali Šiaulių mieste. „Rekordininku“ galima vadinti „Porsche“ vairuotoją, kuris viaduku į miesto centro pusę leidosi didesniu negu 170-ies kilometrų per valandą greičiu.

Greičio opa – Architektų gatvė. Nemažai daliai vairuotojų greičio ribojimai šioje gatvėje, kur gausu perėjų ir gydymo įstaigų, nė motais.

Siekiant suvaldyti greitį, Šiaulių mieste Savivaldybės iniciatyva įrengti ir šiuo metu testuojami du stacionarūs greičio matuokliai.

Vienas – ties Tilžės ir Ragainės gatvių sankirta, kur yra juodoji dėmė ir kurioje pastatytas vadinamasis trikojis, per kelias valandas fiksuodavo šimtus greičio viršijimo atvejų. Kitas stacionarus matuoklis – Vilniaus gatvėje, ties Darbininkų gatve. Abu šie matuokliai netrukus turėtų pradėti savo darbą, pažeidimų duomenis pateikdami policijai.

Greičio kontrolės funkciją ir toliau vykdo Šiaulių miesto savivaldybės įgyta automobilinė greičio matavimo įranga. Taip pat ir keturi kilnojamieji greičio matuokliai, vadinamieji trikojai – pastarieji dirba ne tik Šiaulių mieste, bet ir visoje apskrityje.

Kai kurios problemos nyksta

Policija pradeda ir triukšmo kontrolę, visą vasarą bus įjungusi triukšmo matuoklius – vairuotojams, kurių transporto priemonių išmetimo sistemos yra perdarytos ir viršys leistiną triukšmo lygį, už miestui keliamą triukšmo diskomfortą gali tekti susimokėti solidžias baudas.

Policija atkreipia dėmesį ir į paspirtukininkus. Drausmingumo jiems labai trūksta. Tai liudija ir nelinksma įvykių statistika: sužaloti paspirtukininkai, pėstieji, dviratininkai.

Vis dėlto pasidžiaugti yra kuo. Policija pastebi, kad yra ženkliai sumenkęs vairuotojų, prie vairo kalbančių telefonu skaičius, taip pat ir tų eismo dalyvių, kurie kelionės metu neužsisega saugos diržo.

„Prieš 10 ar 15 metų saugos diržo neprisisegdavo kas antras, o gal ir dažniau. O paskutiniais metais nebematome didelės problemos net ir dėl tų keleivių, kurie sėdi ant galinės automobilio sėdynės“, – sakė Kelių policijos atstovas T. Beržinskas.

Vaistinėlės – privalomos

Nuo šeštadienio, liepos 1 dienos, visi vairuotojai savo automobiliuose privalės turėti naujos sudėties vaistinėles, kuriose įdėti du turniketai, ledo maišelis, užspaudžiamasis tvarstis.

„Nepulsim žmonių bausti. Įsigaliojus reikalavimui, neturintieji iš pradžių bus įspėti. Vis dėlto kontrolė vyks, ir neišgirdę reikalavimų bei įspėjimų įsigyti naująją vaistinėlę, gali būti nubausti“, – sakė policijos atstovas.

Jis akcentavo, kad tiems, kurie vaistinėlę yra įsigiję po 2019 metų sausio 1 dienos, pakanka papildomai nusipirkti privalomus turniketus, o visos kitos reikalaujamos priemonės šiose vaistinėlėse jau sudėtos.